Länkar   Webbkarta    A-Ö    Anpassa    Logga inöppnas i nytt fönster    In English

• 2016-07-06
    Mai Agan tilldelas Alice Babs Jazzstipendium 2016
    Basisten Mai Agan tilldelas Alice Babs Jazzstipendium 2016 på 50 000 kronor. Stipendiet, som delas ut för trettonde gången, överlämnas vid en konsert på Skansen måndag den 11 juli.

• 2016-07-04
    Årets Hugo Alfvén-stipendiater utsedda
    Hugo Alfvén-fonden inom Kungl. Musikaliska akademien har beslutat utdela tre stipendier à 10 000 kr till lovande elever vid Musikkonservatoriet i Falun. Stipendierna går till Madeleine Franzén som spelar cello, fagottisten Johannes Greding Herjö och trumpetaren Love Nordkvist . Stipendierna delas ut på Alfvéngården i Leksand lördagen den 9 juli 2016, då den sedvanliga Alfvénkonserten äger rum.

• 2016-07-01
    Akademiens bronslurar utlånade till Ystad

Kungl. Musikaliska akademiens två bronsålderlurar (repliker tillverkade 1984) är utlånade till en unik vandringsutställning från EMAP (the European Music Archaeology Project. Utställningen handlar om Europas äldsta musik, från 40 000 f Kr till Medeltiden.

Sidan uppdaterad: 2011-11-17