Länkar   Webbkarta    A-Ö    Anpassa    Logga inöppnas i nytt fönster    In English

• 2016-11-30
    Pedagoger och musikforskare belönade

Fyra pedagoger och två musikforskare fick ta emot belöningar då Kungl. Musikaliska akademien samlades för sin årliga högtidssammankomst: Staffan Hedin (Göran Lagervalls musikstipendium), Ingalill Sörlin och Paul Helltén (Göran Lagervalls pedagogstipendium), Martin Lindström (Mai von Rosens pedagogpris) Christina Tobeck (Ingmar Bengtssonpriset) och Peter van Tour (Hilding Rosenbergstipendiet)

• 2016-11-29
    Årets medaljörer

Kungl. Musikaliska akademiens främsta utmärkelse, Medaljen för Tonkonstens Främjande , tilldelades i år Anders Bondeman, Gullan Bornemark, Nils Landgren och Nina Stemme.

• 2016-11-25
    Daniel Migdal tilldelas Håkan Mogrenstipendiet

Håkan Mogrens stipendium ”för och till insatser för mänskligt välbefinnande” tilldelas violinisten Daniel Migdal. Stipendiet är på 125 000 kronor och delas ut vid akademiens årliga högtidssammankomst.

Sidan uppdaterad: 2011-11-17