Länkar   Webbkarta    A-Ö    Anpassa    Logga inöppnas i nytt fönster    In English

• 2014-10-15
    Tommie Haglund tilldelas Sveriges främsta tonsättarpris
    Sveriges främsta tonsättarpris, det stora Christ Johnson-priset, går 2014 till tonsättaren Tommie Haglund för hans cellokonsert Flaminis Aura. Priset är på 180 000 kronor och delas ut av H. M. Konungen vid Kungl. Musikaliska akademiens högtidssammankomst den 24 november.

• 2014-10-13
    Årets Sten Frykbergstipendiater
    Årets stipendier delas ut vid en konsert i Berwaldhallen lördag den 11 oktober. Stipendiaterna är dirigenten Olof Boman, Kungliga Filharmonikernas träblåssektion, Robert Svensson och Martin Söderlund, trombonister i Göteborgs Wind Orchestra, Emmanuel Laville, oboist och stämledare i Sveriges Radios Symfoniorkester, Emma Nyberg, kontrabasist i Sveriges Radios Symfoniorkester samt Linus Mattsson, tubaist i Norrlandsoperans symfoniorkester. Stipendierna uppgår till sammanlagt 150 000 kronor.

• 2014-09-11
    Prisceremoni Rolf Schockpriserna
    22 okt kl 17.30 - Riddarhuset i Stockholm
    Välkommen till prisceremoni för Rolf Schockprisen 2014 då årets pristagare mottar sina pris. Prisceremonin är öppen för allmänheten men föranmälan krävs.

Sidan uppdaterad: 2011-11-17