Länkar   Webbkarta    A-Ö    Anpassa    Logga inöppnas i nytt fönster    In English

• 2017-01-17
    Ny biografi: Daniel Börtz
    I den senaste biografin i akademiens serie om svenska tonsättare möter författaren Sara Norling en tonsättare som sätter de stora känslorna och de existentiella frågorna i centrum.

• 2017-01-05
    Kent Olofsson tilldelas ett av Sveriges största tonsättarstipendier
    Kent Olofsson tilldelas ett av Sveriges största tonsättarstipendier – Järnåkerstipendiet om 100 000 kronor – för sitt kammarmusikverk Champs d’etoiles. Priset delas ut i samband med Järnåkerkonserten i Musikaliska akademiens Stora sal den 5 januari.

• 2016-11-30
    Pedagoger och musikforskare belönade

Fyra pedagoger och två musikforskare fick ta emot belöningar då Kungl. Musikaliska akademien samlades för sin årliga högtidssammankomst: Staffan Hedin (Göran Lagervalls musikstipendium), Ingalill Sörlin och Paul Helltén (Göran Lagervalls pedagogstipendium), Martin Lindström (Mai von Rosens pedagogpris) Christina Tobeck (Ingmar Bengtssonpriset) och Peter van Tour (Hilding Rosenbergstipendiet)

Sidan uppdaterad: 2011-11-17